AdWords hirdetés pozíciója (rangsor)
A keresési hirdetések a rendszer által meghatározott sorrendben jelennek meg a természetes találati lista tetején, vagy alján. A hirdetéspozíció jelzi a hirdetésmegjelenítés sorrendjét, azaz, hogy hányadik helyen jelenik meg az adott hirdetés.
Egy-egy keresési oldalon összesen 7 pozíció található: természetesen a célunk az, hogy az általunk kezelt hirdetések pozíciója minél előnyösebb legyen, hiszen ezek a hirdetések tudják igazán felhívni magukra a látogatók figyelmét. Tapasztalataink alapján a legtöbb esetben az első négy hirdetési pozíció hozza a legjobb eredményt, ennek ellenére az alacsonyabb pozícióban lévők is teljesíthetnek jól/jobban.
Mi alapján alakul ki az egyes hirdetések pozíciója?
- A hirdetési rangsor szerint, amit 5 tényező határoz meg: az ajánlat, a hirdetések és a céloldal minősége, a hirdetési rangsor küszöbértéke, a kereső felhasználó kontextusa (hely, eszköz, időpont, keresési kifejezés és eredmény, stb.), a hirdetésbővítmények és egyéb hirdetésformátumok várt hatása. A hirdetési rangsort és pozíciót leginkább csak a Keresési kampányoknál lehet értelmezni.
- A Google tehát azokat a hirdetéseket sorolja előre, amelyek kellően relevánsak és megfelelő ajánlattal bírnak, amelyekre várhatóan minél többen kattintanak.
Hogyan tudja a hirdetés pozícióját növelni egy AdWords szakértő?
- A hirdetési pozíció javítása felé vezető egyik út a magasabb ajánlat, a másik a jobb minőségi mutató elérése.
- A magas minőségi mutató elérése és fenntartása folyamatos munkát – optimalizálást – igényel, segítségével alacsonyabb áron, jobb pozíciót érhet el a hirdetése.