Miért félnek az emberek a keresőoptimalizálástól?
Minden kisvállalkozó megkapta már életében legalább egyszer a kérdést, hogy miért nem fekszik rá jobban a SEO-ra, és miért nem alakít ki átfogó online marketingstratégiát. Jogos a felvetés, hiszen manapság az emberek elsősorban a neten (mobilon vagy laptopon) keresnek termékeket és szolgáltatásokat.
Minden cégvezető számára evidens, hogy egy weboldal megléte elengedhetetlen, és tetemes mennyiségű munka szükséges ahhoz, hogy a keresőben jó helyre kerüljön a lap. Sokan talán egy ügynökséget is megbíznak, hogy legyen egy jól teljesítő honlapjuk, vagy egy előregyártott, SEO-barátként hirdetett oldalt választanak.
Aztán elkészül a weblap, és mégsem történik semmi.
Hiába minden erőfeszítés, az oldal nincs eléggé optimalizálva. „Mitévő legyek, a SEO nekem annyira bonyolult, mint az atomfizika…” – sóhajt fel számos cégtulajdonos. Nézzük, mik a leggyakoribb tévhitek, amik visszatartják az embereket a keresőoptimalizálástól!
Nem csodaszer
Azt hinni, hogy a SEO-zás varázsütésre elhozza a Kánaánt az üzleti életben, csakis csalódáshoz vezethet. Az optimalizálás hosszú távú befektetés, ami azonban idővel valóban képes sikeresebbé tenni egy vállalkozást.
Egy cég számára minden marketingkampánynak és -stratégiának megtérülőnek kell lennie. Ha valami csak viszi a pénzt, azzal nem érdemes foglalkozni. A keresőoptimalizálás esetében a megtérüléshez türelem kell, ezért sok cégtulajdonos nem tulajdonít neki kellő jelentőséget, vagy csak alacsony prioritású eszközként kezeli.
Jó eredményeket csak átgondolt stratégiával lehet elérni, azonnali siker pedig nem létezik a keresőoptimalizálás világában. Érdemes tehát időt adni a megtérülésre, hiszen ebben a szakmában nincs siker gombnyomásra.
Csak időmilliomosok engedhetik meg maguknak
Aki először kóstol bele a keresőoptimalizálásba, könnyen érezheti úgy, hogy ez egy soha véget nem érő, túlkomplikált és reménytelen folyamat. Tény, ami tény, számos faktor játszik szerepet a jó helyezések elérésében, nem szükséges azonban minden munkát azonnal elvégezni.
Mivel egyetlen cégvezető sem dúskál a szabadidőben, érdemes lehet a weblapkezelést egy keresőmarketing ügynökségnek kiadni. A szakemberek gyorsabban és profibban végzik el a szükséges módosításokat, így az eredmények is hamarabb kezdenek szállingózni.
A SEO-ban rengeteg a technikai hókuszpókusz
A mai napig él a tévhit, hogy a keresőoptimalizálás elkésztően bonyolult, amihez csak az MIT-n végzett kockák értenek. Szinte reménytelennek tűnik megtanulni egy halandónak.
Ez azonban csak részigazság. A SEO számos eleme a laikusoknak is érthető és elvégezhető, nem kell hozzá webfejlesztőnek lenni. Az alapok viszonylag könnyen elsajátíthatók, ami egy induló vállalkozás számára akár elég is lehet a kezdéshez.
Persze nem lehet elhallgatni azt sem, hogy a munka számos eleme valóban komoly háttértudást igényel. Ijesztő lehet, amikor egy informatikus az ember nyakába zúdítja a teljes szakzsargont, kérdezni azonban sosem szégyen. Egy jó ügynökségnél emberi nyelven is elmagyarázzák, hogy mi miért történik.
Bűn és bűnhődés
Aki ismeri a SEO alapjait, alighanem hallott már a Google által kirótt büntetésekről is. Igaz, ami igaz, a gyanútlan optimalizáló számos szankcióba futhat bele, ha hibázik. Ez a veszély főleg azokra leselkedik, akik önmaguk végzik a SEO-zást, hiszen könnyen kiderülhet egy tutinak mondott módszerről, hogy a Google feketelistáján szerepel.
A Google haragját legkönnyebben hosszú távú stratégia kialakításával és alapos utánaolvasással lehet elkerülni. A profik bevonása itt is jó megoldás, hiszen egy ügynökségnél pontosan tudják, mit szabad, és mit nem.
Csak látogatót hoz, vásárlót nem
A SEO alapját a kulcsszavak képezik. A stratégia kialakításának első lépése a kulcsszókutatás, a releváns kifejezések megtalálása pedig nem egyszerű feladat. A lehetőségek végtelenek, a döntésen pedig sok múlik.
A jól teljesítő kulcsszavak kiválasztásában segítséget nyújthat az Analytics és a vásárlói profil alapos feltérképezése; mely kifejezésekre szerepel már eleve jól az oldal a keresőben, és milyen hívószavakat ütnek be a látogatók a Google-be, hogy eljussanak az oldalra. A kulcsszavakat célszerű keresési volumen, relevancia és a verseny mértéke alapján is mérlegelni.
Az alapos elemzés után kiválasztott kifejezések nem az oldal átmenő forgalmát növelik, hanem valódi vásárlókat irányítanak a site-ra.
Forrás: https://www.seo.com/blog/why-people-are-afraid-of-seo/