Webáruház marketing körkép IV. rész – LinkedIn-hirdetések
Egyre elterjedtebb a vélekedés, miszerint manapság már nélkülözhetetlen a céges jelenlét a LinkedInen. De vajon a webáruház marketingben is hasznosnak bizonyulhat a világ legnagyobb üzleti közösségi oldala? Az alábbiakban ezt a kérdést járjuk körül.
A LinkedInt hazánkban vállalati Facebookként tartják számon, hiszen elsődlegesen B2B kommunikációs, kapcsolatiháló-építési, álláskeresési vagy tudásfejlesztési céllal keresik fel a felhasználók. A benne rejlő üzleti potenciál igencsak magas: Magyarországon immáron nagyjából egymillió regisztrált tagot tudhat magáénak a hálózat, akik között ráadásul kimagasló arányban találhatunk vállalati döntéshozókat. A felhasználók jelentős hányada magasan képzett, felsőoktatási végzettséggel rendelkező személy.
Viszont éppen a B2B-központúság, illetve a rendkívül magas kattintási díjak miatt csak kevés webáruháznak lesz a LinkedIn a fő hirdetési platformja. Az itt meghirdetett termékek egységárának vagy jellemző összesített megrendelési értékének minimum hat számjegyűnek kell lennie. Ellenkező esetben inkább más felületeken célszerű hirdetni az árucikkeket, például a Google Ads szolgáltatásban vagy a Facebookon. Cikksorozatunk korábbi részeiben ezeket az eszközöket már érintettük.
Ha a fentieket figyelembe véve úgy ítéled meg, hogy megéri számodra a LinkedInen népszerűsíteni a webáruházadat, akkor tisztában kell lenned azzal, hogy miként célozd úgy a hirdetéseidet, hogy azok biztosan eredményesek legyenek.
A LinkedIn célközönségéről
Ahhoz, hogy meg tudd szólítani a potenciális ügyfeleidet a LinkedInen, illetve hogy a kattintásokból ténylegesen konverziók legyenek, számos tényezőt szem előtt kell tartanod, úgymint a geográfiai, iparági adatok vagy éppen a felhasználók érdeklődési körei.
Terület és felhasználók
Területi eloszlás a felhasználók számát tekintve |
|
Régió |
Felhasználók száma |
Budapest |
360 000 |
Pest megye |
82 000 |
Bács-Kiskun megye |
15 000 |
Baranya megye |
15 000 |
Békés megye |
6 900 |
Borsod-Abaúj-Zemplén megye |
17 000 |
Csongrád megye |
21 000 |
Fejér megye |
20 000 |
Győr-Moson-Sopron megye |
19 000 |
Hajdú-Bihar megye |
24 000 |
Heves megye |
9 600 |
Jász-Nagykun-Szolnok megye |
8 300 |
Komárom-Esztergom megye |
13 000 |
Nógrád megye |
3 400 |
Somogy megye |
7 400 |
Szabolcs-Szatmár-Bereg megye |
11 000 |
Tolna megye |
4 900 |
Vas megye |
7 900 |
Veszprém megye |
12 000 |
Zala megye |
8 000 |
Célzási lehetőségek
A felhasználókat az alábbi besorolások szerint célozhatod a LinkedInen:
- iparág,
- demográfia (nem, kor),
- iskolázottsági szint,
- munkakör,
- rang/befolyási szint,
- munkatapasztalat hossza,
- érdeklődési körök.
Ezeken kívül remarketingközönségeket is használhatsz a célzáshoz. Ilyen esetben a hirdetéseidet azok a felhasználók látják, akik korábban már ellátogattak a webáruházadba. A remarketinglistád lehet az alapja egy hasonmás célközönség létrehozásának is. A rendszer ehhez feltérképezi, hogy milyen jellemző ismétlődési pontok vannak a listád tagjaiban, és aszerint összeállít egy újabb csoportot olyan felhasználókból, aki még nem feltétlenül jártak a weboldaladon.
Hirdetési kreatívok
Az alábbiakban azokat a hirdetési kreatívokat vesszük végig, amelyeknek különösen nagy hasznát veheted a webáruház marketingben.
Egyképes hirdetések
Az egyképes hirdetések egy hosszabb leíró szöveggel együtt jelennek meg. Egy jól átgondolt, igényesen megfogalmazott leírással, illetve egy jó minőségű termékfotóval hathatósan ösztönözheted vásárlásra a felhasználókat.
Karusszel hirdetések
A karusszel, vagyis lapozható hirdetések használatával egyszerre több termékedet is bemutathatod az érdeklődőknek. A karusszeleknél mindegyik termékhez feltölthetsz egy-egy képet, ami nemcsak a navigálást teszi egyszerűbbé, de egyúttal rendkívül figyelemfelkeltő is.
Videóhirdetések
E típus segítségével mozgóképes termékpromóciókat indíthatsz. Ezekben kiemelheted a termékeid legfőbb előnyeit, vagy akár bemutathatod olyan egyedi tulajdonságaikat, funkcióikat is, amire egy leírás vagy fotó önmagában nem lenne alkalmas.
A LinekdIn hirdetéskezelőjében ezeken felül elérhetőek további kreatívok is, azonban azok nem kifejezetten a vásárlásösztönzést szolgálják, így nem tartoznak cikkünk tárgyához.
Mérési lehetőségek
A megjelenítéseken, kattintásokon, költségeken és különböző arányszámokon túl – a Google Adshez és a Facebookhoz hasonlóan – a LinkedIn is kiváló mérési lehetőségeket biztosít a célok teljesítésének követésére. Nem csupán arra kapsz rálátást, hogy a hirdetések hatására történt-e vásárlás (esetleg más, a vállalkozás számára fontos tevékenység), de arról is szerezhetsz információt, hogy a létrejövő vásárlások mekkora bevételt generáltak. Ennek köszönhetően figyelemmel kísérhető, illetve optimalizálható a hirdetések megtérülése is.
Bár a LinkedIn rendszerét nem kimondottan termékeladásra fejlesztették ki, bizonyos esetekben mégis használható erre. Ugyanakkor a hirdetés megkezdése előtt mindenképpen érdemes felvenni a kapcsolatot egy online-marketing-szakértővel, aki segíthet eldönteni a LinkedIn lehetséges szerepét a cég marketingmixében.
Ha te is elgondolkoztál a LinkedIn-hirdetések alkalmazásán, vedd fel velünk a kapcsolatot, és átbeszéljük a lehetőségeket!