A Google és mi Blog nem csak rólunk, csak nektek

Webáruház marketing körkép IV. rész – LinkedIn-hirdetések

Egyre elterjedtebb a vélekedés, miszerint manapság már nélkülözhetetlen a céges jelenlét a LinkedInen. De vajon a webáruház marketingben is hasznosnak bizonyulhat a világ legnagyobb üzleti közösségi oldala? Az alábbiakban ezt a kérdést járjuk körül.

Webáruház marketing a LinkedI-en

A LinkedInt hazánkban vállalati Facebookként tartják számon, hiszen elsődlegesen B2B kommunikációs, kapcsolatiháló-építési, álláskeresési vagy tudásfejlesztési céllal keresik fel a felhasználók. A benne rejlő üzleti potenciál igencsak magas: Magyarországon immáron nagyjából egymillió regisztrált tagot tudhat magáénak a hálózat, akik között ráadásul kimagasló arányban találhatunk vállalati döntéshozókat. A felhasználók jelentős hányada magasan képzett, felsőoktatási végzettséggel rendelkező személy.

Viszont éppen a B2B-központúság, illetve a rendkívül magas kattintási díjak miatt csak kevés webáruháznak lesz a LinkedIn a fő hirdetési platformja. Az itt meghirdetett termékek egységárának vagy jellemző összesített megrendelési értékének minimum hat számjegyűnek kell lennie. Ellenkező esetben inkább más felületeken célszerű hirdetni az árucikkeket, például a Google Ads szolgáltatásban vagy a Facebookon. Cikksorozatunk korábbi részeiben ezeket az eszközöket már érintettük.

Ha a fentieket figyelembe véve úgy ítéled meg, hogy megéri számodra a LinkedInen népszerűsíteni a webáruházadat, akkor tisztában kell lenned azzal, hogy miként célozd úgy a hirdetéseidet, hogy azok biztosan eredményesek legyenek.

A LinkedIn célközönségéről

Ahhoz, hogy meg tudd szólítani a potenciális ügyfeleidet a LinkedInen, illetve hogy a kattintásokból ténylegesen konverziók legyenek, számos tényezőt szem előtt kell tartanod, úgymint a geográfiai, iparági adatok vagy éppen a felhasználók érdeklődési körei.

Terület és felhasználók

Területi eloszlás a felhasználók számát tekintve

Régió

Felhasználók száma

Budapest

360 000

Pest megye

82 000

Bács-Kiskun megye

15 000

Baranya megye

15 000

Békés megye

6 900

Borsod-Abaúj-Zemplén megye

17 000

Csongrád megye

21 000

Fejér megye

20 000

Győr-Moson-Sopron megye

19 000

Hajdú-Bihar megye

24 000

Heves megye

9 600

Jász-Nagykun-Szolnok megye

8 300

Komárom-Esztergom megye

13 000

Nógrád megye

3 400

Somogy megye

7 400

Szabolcs-Szatmár-Bereg megye

11 000

Tolna megye

4 900

Vas megye

7 900

Veszprém megye

12 000

Zala megye

8 000

 

Célzási lehetőségek

A felhasználókat az alábbi besorolások szerint célozhatod a LinkedInen:

  • iparág,
  • demográfia (nem, kor),
  • iskolázottsági szint,
  • munkakör,
  • rang/befolyási szint,
  • munkatapasztalat hossza,
  • érdeklődési körök.

Ezeken kívül remarketingközönségeket is használhatsz a célzáshoz. Ilyen esetben a hirdetéseidet azok a felhasználók látják, akik korábban már ellátogattak a webáruházadba. A remarketinglistád lehet az alapja egy hasonmás célközönség létrehozásának is. A rendszer ehhez feltérképezi, hogy milyen jellemző ismétlődési pontok vannak a listád tagjaiban, és aszerint összeállít egy újabb csoportot olyan felhasználókból, aki még nem feltétlenül jártak a weboldaladon.

Pontos célzási lehetőségek

Hirdetési kreatívok

Az alábbiakban azokat a hirdetési kreatívokat vesszük végig, amelyeknek különösen nagy hasznát veheted a webáruház marketingben.

Egyképes hirdetések

Az egyképes hirdetések egy hosszabb leíró szöveggel együtt jelennek meg. Egy jól átgondolt, igényesen megfogalmazott leírással, illetve egy jó minőségű termékfotóval hathatósan ösztönözheted vásárlásra a felhasználókat.

Karusszel hirdetések

A karusszel, vagyis lapozható hirdetések használatával egyszerre több termékedet is bemutathatod az érdeklődőknek. A karusszeleknél mindegyik termékhez feltölthetsz egy-egy képet, ami nemcsak a navigálást teszi egyszerűbbé, de egyúttal rendkívül figyelemfelkeltő is.

Videóhirdetések

E típus segítségével mozgóképes termékpromóciókat indíthatsz. Ezekben kiemelheted a termékeid legfőbb előnyeit, vagy akár bemutathatod olyan egyedi tulajdonságaikat, funkcióikat is, amire egy leírás vagy fotó önmagában nem lenne alkalmas.

A LinekdIn hirdetéskezelőjében ezeken felül elérhetőek további kreatívok is, azonban azok nem kifejezetten a vásárlásösztönzést szolgálják, így nem tartoznak cikkünk tárgyához.

Mérési lehetőségek

A megjelenítéseken, kattintásokon, költségeken és különböző arányszámokon túl – a Google Adshez és a Facebookhoz hasonlóan – a LinkedIn is kiváló mérési lehetőségeket biztosít a célok teljesítésének követésére. Nem csupán arra kapsz rálátást, hogy a hirdetések hatására történt-e vásárlás (esetleg más, a vállalkozás számára fontos tevékenység), de arról is szerezhetsz információt, hogy a létrejövő vásárlások mekkora bevételt generáltak. Ennek köszönhetően figyelemmel kísérhető, illetve optimalizálható a hirdetések megtérülése is.

Bár a LinkedIn rendszerét nem kimondottan termékeladásra fejlesztették ki, bizonyos esetekben mégis használható erre. Ugyanakkor a hirdetés megkezdése előtt mindenképpen érdemes felvenni a kapcsolatot egy online-marketing-szakértővel, aki segíthet eldönteni a LinkedIn lehetséges szerepét a cég marketingmixében.

Ha te is elgondolkoztál a LinkedIn-hirdetések alkalmazásán, vedd fel velünk a kapcsolatot, és átbeszéljük a lehetőségeket!

Vissza az oldal tetejére