Webáruház marketing körkép V. rész – Facebook-hirdetések
Webáruház marketinggel foglalkozó cikksorozatunkban korábban már érintettük a Facebookot: akkor azt mutattuk be, hogy az organikus tartalmakkal milyen módon növelheted a termékeladásaidat. Csakhogy a világ legnagyobb közösségimédia-platformjának marketingeszközei ezzel még korántsem merülnek ki. Létezik ugyanis a Facebooknak egy dedikált kezelőfelülete, amelyen keresztül fizetett hirdetési kampányokat futtathatsz, és ezek segítségével még hatékonyabb módon, célzottan érheted el és szólíthatod meg a potenciális ügyfeleidet.
Jelen cikkünkben ahhoz adunk némi támpontot, hogy miképpen hozd ki a maximumot a Facebook hirdetési funkciói nyújtotta lehetőségekből.
Célozni tudni kell
Ha rendelkezel Facebook-profillal, bizonyára találkoztál már az üzenőfaladon az organikus posztok közé ékelt különféle típusú hirdetésekkel. Az a tény, hogy ezek a hirdetések eljutnak hozzád, a Facebook célzási beállításainak hatékony működésmechanizmusáról tanúskodik: a hirdető cég olyan termékeket vagy szolgáltatásokat kínál, amelyek feltételezhetően (a személyes adataid vagy a tevékenységed alapján) felkelthetik az érdeklődésedet, ennek okán belekerülsz a kampányhoz létrehozott célközönségbe, és a rendszer megjeleníti a számodra releváns hirdetést a hírfolyamodban.
A Facebook hirdetési platformjának legfőbb ereje éppen ebben rejlik: tekintve, hogy a felhasználókról óriási mennyiségű adathalmaz áll rendelkezésre, valamint hogy abból rendkívül kifinomult szűrési opciókkal hozhatsz létre célközönségeket a kampányaidhoz, nagyon nagy a valószínűsége, hogy a hirdetéseiddel meg tudod szólítani a potenciális vevőidet. A Facebook innen elérhető hirdetéskezelőjében egyebek mellett demográfiai adatok (életkor, nem, földrajzi hely stb.), érdeklődési körök vagy éppen a felhasználók magatartása alapján is célozhatod a hirdetéseidet.
Az organikus tartalmakkal ellentétben a jól beállított Facebook-hirdetések tehát már nem csupán az oldalad követőihez jutnak el, hanem egy jóformán tetszőlegesen bővíthető felhasználói körhöz. Használatukkal olyan komplex – és persze egymástól nem független – célokat valósíthatsz meg, mint a brandépítés, a rajongógyűjtés és nem utolsósorban az eladásösztönzés. Ahhoz azonban, hogy ezek ténylegesen teljesüljenek, a célzási beállítások ismerete mellett azzal sem árt tisztában lenned, hogy az egyes hirdetéstípusok milyen előnyökkel bírnak.
Tartalomhoz a forma
Az alábbiakban azokat a hirdetési stratégiákat vesszük végig, amelyeket szerintünk a leginkább érdemes használni a webshopod népszerűsítése, illetve a termékeladásaid növelése céljából.
Klasszikus remarketing
Azzal talán nem mondunk újat, hogy a remarketing az egyik legkézenfekvőbb és legcélravezetőbb eszköz, amelyhez az online világban való hirdetésnél nyúlhatsz. Segítségével ugyanis visszacsalogathatod a webshopodba azokat a látogatókat, akik korábban már vásároltak vagy nézelődtek a weboldaladon. Egy félbemaradt vagy csak tervezett vásárlás befejezésére sarkallhatod őket, de akár újabb rendelésekhez is adhatsz nekik muníciót kapcsolódó termékek ajánlásával.
A remarketingtevékenységhez létrehozhatsz célközönségeket facebookos forrásokból (egybegyűjtheted azokat a felhasználókat, akik megtekintették valamelyik videódat, visszajeleztek egy általad meghirdetett eseményre, jártak az Instagram-profilodon stb.) vagy éppen külső ügyféllistából is, például a hírleveledre feliratkozók e-mail-címéből.
Kialakíthatsz ezen felül úgynevezett hasonmás célközönségeket is. Ezekhez a már meglévő remarketinglistáidon található tagokat veszi alapul a rendszer, és a hozzájuk hasonló felhasználókból alkotja meg az újabb csoportokat. Ennek jelentősége, hogy így már olyan felhasználókat is elérhetsz, akik személyes adataik, érdeklődési köreik alapján jó eséllyel kíváncsiak a termékeidre, szolgáltatásaidra, viszont ez idáig még semmilyen formában nem mutattak aktivitást a Facebook-oldaladon, illetve nem jártak még a webáruházadban.
Karusszel hirdetések
A karusszel, vagy más néven galéria hirdetésekkel egyszerre több termékedet is kiemelheted, és ezek mindegyikéhez megjeleníthetsz egy-egy képet/videót, az általad fontosnak vélt termékjellemzőket, továbbá a külön termékoldalakra mutató érkezési URL-eket is beállíthatod hozzájuk. Ennek a hirdetéstípusnak kifejezetten nagy hasznát veheted, ha sok árucikket forgalmazol, hiszen lehetőséget biztosít arra, hogy az egyes termékkategóriákból egybegyűjtsd a hirdetni kívánt darabokat, és látványosan, egyszersmind átlátható módon prezentáld azokat.
Termékkatalógus hirdetések
A termékkatalógus hirdetések felépítésüket tekintve megegyeznek a karusszel hirdetésekkel, azonban ezeknél nem neked kell egyenként kiválogatnod a termékeket – a rendszer dinamikusan jeleníti meg a felhasználóknak azokat az árucikkeket, amelyeket korábban már megtekintettek a webáruházadban, amivel egyszerű módon elérheted, hogy újra elgondolkozzanak a vásárláson. Ehhez a Facebook Vállalkozáskezelőjében kell feltöltened a katalógusodat, amelyből a rendszer a termékadatok alapján válogat.
A termékkatalógus hirdetések tehát lényegében egyesítik a fentebb említett két lehetőség előnyös tulajdonságait.
„Bolti forgalom” hirdetési cél
A Facebook arra is lehetőséget biztosít, hogy a virtuális keretekből kilépve a fizikai boltjaidba is becsábítsd ügyfeleidet. Ennek kritériuma, hogy több üzlettel rendelkezz, valamint hogy a bolthelyszíneidet beállítsd a Facebookon. A helyadatok megadásán túl az Útvonaltervezés gombot is használhatod, így az érdeklődők könnyedén kiválaszthatják a hozzájuk legközelebb eső üzletedet.
Rajongógyűjtő kampányok
Nevéből is jól sejthető, hogy ez a kampánytípus elsődlegesen a brandépítésre, hosszabb távon pedig a márkahűség kialakítására alkalmas. Ezzel a módszerrel egyszerűen növelheted az oldalad követőinek számát, miközben a pontos célzási beállításoknak köszönhetően ténylegesen azokat a felhasználókat érheted el, akik később jó eséllyel a vásárlóiddá is válnak.
A számok nem hazudnak
A Facebooknál – csakúgy mint a Google Adsnél – mérheted a konverziókat. Különböző kategóriájú célok bemérésére van lehetőséged, amelyekhez értéket is rendelhetsz. Webáruházak esetében a legfontosabb konverzió egyértelműen a „Vásárlás”, amelynél ha a vásárlási értéket is átadjuk a rendszernek, pontosan mérhetővé válik a hirdetések megtérülése.
Mikrokonverziókat is mérhetsz, azaz olyan eseményeket, amelyek a fő konverzió létrejötte során történnek meg, mint például a „Kosárba helyezés”. Ennek bemérése segítheti a kampányaid optimalizálását, amennyiben a mérések megfelelően kerülnek beállításra.
Ha felkészült szakértőkre bíznád a Facebook-hirdetéseid kezelését, kérd ajánlatunkat, és együtt kidolgozzuk a webáruházadra szabott kampánystratégiát!