Telefonos értékesítéssel foglalkozik a cégem. Van értelme SEO-ztatnom?
Hogy a kérdést megválaszolhassuk, érdemes az ügyfelek fejével gondolkodni. Tegyük fel, hogy rákeresnek a telefonos értékesítéssel foglalkozó cégekre, ám a Google-ben javarészt álláshirdetésekkel találkoznak. Oldalak tucatjait kell átböngészniük, mire releváns találatra – azaz az Ön cégére - bukkannak. Kevésbé virágnyelven megfogalmazva ez azt jelenti, hogy egyáltalán nem találják meg vállalkozását.
Egy lépés előre, egy lépés hátra
Mielőtt a SEO-zás fontosságára rátérnénk, kezdjük az alapokkal. Szüksége van-e egy telefonos értékesítéssel foglalkozó cégnek weboldalra? Mivel az eladás teljes folyamata hívásokon keresztül történik, látszólag teljesen felesleges honlapot fenntartani. Ha azonban megvizsgáljuk napjaink fogyasztói attitűdjét, azonnal világossá válik, hogy a helyzet közel sem ennyire egyszerű. A 21. században az információszerzés fő – és majdhogynem kizárólagos – platformja az internet. Egy cég – legyen az direktmarketinges vagy bármi egyéb – akkor válik hitelessé és kézzelfoghatóvá, ha megtalálható a világhálón. Biztos lehet benne, hogy potenciális partnereinek első dolga lesz beütni a Google-be az Ön cégének nevét; ha nem találnak semmit, megrendülhet a bizalmuk és elbizonytalanodhatnak az együttműködéssel kapcsolatban.
SEO nélkül a weblap láthatatlan
Egy jól felépített és gondosan megtervezett oldal önmagában azonban kevés. Ahhoz, hogy az ügyfelek rákattintsanak, elengedhetetlen, hogy a Google organikus találati listáján előkelő helyezést érjen el. Ahogy az a felhasználói szokások alapján készült hőtérképből is egyértelműen kiderül, igazán jó esélyei a kattintásra csak azoknak az oldalaknak vannak, amik az első 4-5. hely valamelyikén szerepelnek.1 Az internetezők 72%-a nem klikkel az 5. helynél alacsonyabb pozícióban lévő találatra, így kulcsfontosságú, hogy az Ön cége is feltornássza magát a top pozíciókba.
A telefonos értékesítés – mint azt már említettük - speciális terület, melynek fogalma alatt a felhasználók nem egyféle szolgáltatást értenek: van, aki állást keres ezzel a kulcsszóval, más állást kínál, egyes cégek pedig szakmai tippeket nyújtanak a telesales-szakmában dolgozóknak. Hogy az Ön oldala valóban releváns legyen azon ügyfeleknek, akik telefonos értékesítő partnert keresnek termékükhöz/szolgáltatásukhoz, elengedhetetlen a folyamatos és szakszerű keresőoptimalizálás.
A saját termékemet árulom telefonon. Igazak az eddigiek rám is?
Könnyen lehet, hogy az Ön terméke/szolgáltatása a legjobbak közé tartozik a piacon, ám pusztán telesaleses megoldásokkal ma már nem lehet meggyőzni a vásárlókat. Ebben az esetben is igaz, hogy a potenciális ügyfelek az internethez fordulnak, hogy még több adatot szerezzenek az Ön által kínált portékáról. Ha a keresés nem hoz releváns találatokat, esetleg tévinformációkat terjesztő oldalakra visz, az visszahathat vállalkozása sikereire. Fontos, hogy amikor ügyfelei beütik terméke/szolgáltatása nevét a Google-be, az Ön weboldalára jussanak el. Ez csakis hatékony SEO-val érhető el.
Bővítse ki lehetőségeit!
Egy weblap elkészítése, fenntartása és SEO-zása egyáltalán nem megfizethetetlen, sőt egy jól működő oldal számos előnyt kínál vállalkozásának:
- Hatékonyabb eladás
- Több megkeresés
- Előny a konkurenciával szemben
- Növekvő ügyfélbizalom
- Csökkenő marketingkiadások
Összefoglalva tehát elmondhatjuk, hogy egy telefonos értékesítéssel foglalkozó vállalkozás tévúton jár, ha nincs weblapja, megléte viszont jelentősen növeli a cégben rejlő potenciált. A SEO pedig ahhoz járul hozzá, hogy a honlap ne csak létezzen, de az ügyfelek is megtalálják és használják.
Forrás:
1https://www.impossible.sg/google-heatmap-for-sem-and-seo/