Havidíjas keresőoptimalizálás

Miért lehet produktív a havidíjas konstrukció?

Az aktuális Google trendek és rangsorolási szempontok az elmúlt évek során alapvetően megváltoztak. Egy folyamatosan tanulni képes mesterséges intelligencia már nem pusztán kulcsszószinten vizsgálja a weboldalakat, hanem emberi ésszel fel nem fogható komplexitással és mélységben analizálja az egész site-ot. A honlapon szereplő kifejezéseket szövegkörnyezetükben – utalásokat, ragokat, szemantikát és minden apró részletet – vizsgálva alakítja ki a találati listákat. Ennek megfelelően ma már nem elegendő egy webshopot a hagyományos SEO-szempontoknak megfelelően kialakítani, a keresőoptimalizálást is hasonlóképpen összetett módon kell kezelni.

A Google működése mellett fontos figyelembe venni a keresési szokások átalakulását is. Egy webáruház esetében – a termékpaletta méretétől függően – számos további kifejezés keresőoptimalizálása is fontos lehet, mivel a kulcsszómennyiséget tovább növeli, hogy a felhasználók különböző kulcsszóvariánsokat használnak kereséseik során. Ilyenkor csupán a preferált keresőkifejezések optimalizálása nem járna hathatós eredményekkel.

A havidíjas keresőoptimalizálás célja, hogy a kifejezetten webshopokra szabott SEO-technikák alkalmazása mellett az organikus elérés úgy növekedjen, hogy közben a látogatottság relevanciája szinten marad. Előnye, hogy nem néhány kulcsszóra koncentrálunk, hanem számos, akár több száz összetettebb kifejezésre javítjuk a helyezéseket. Érdemes kiemelni továbbá, hogy a havidíjas keresőoptimalizálás dinamikusan igazítható az aktuális célokhoz, igényekhez, témakörökhöz és időszakokhoz.

Melyik konstrukció mellett döntsünk?

Büszkék vagyunk rá, hogy a sikerdíjas keresőoptimalizálást mi vezettük be a magyar piacra, mely számos prosperáló szolgáltatásunk közül ma is a legkeresettebbnek számít. Ezzel együtt kiterjedt ügyfélkörünk és a fentemlített okok már jó pár éve arra késztettek minket, hogy az aktuális igényeknek megfelelően szolgáltatásaink skáláját bővítsük és fejlesszük. Így tudjuk mindig a legfejlettebb és az adott weblapra/webshopra legpontosabban szabott technikákat alkalmazva a legköltséghatékonyabb és legeredményesebb megoldást kínálni. A választást megkönnyítendő, az alábbiakban összegyűjtöttük, melyik konstrukciónál milyen szempontokat érdemes figyelembe venni:

  Sikerdíjas keresőoptimalizálás Havidíjas keresőoptimalizálás
Célja A weblap kulcsszószintű organikus eredményeinek javítása a találati listán. Kimondottan webshopokra fejlesztett SEO-technikák alkalmazásával a weboldal organikus, ugyanakkor releváns látogatottságának növelése.
Mikor ajánlott Informatív vagy szolgáltatásokat kínáló weboldalak esetén, amennyiben az oldal témája 5-20 db kulcsszóval lefedhető. Webáruházak és portálok esetében, mikor a számos releváns keresőszó optimalizálása mellett „longtail” és egyéb összetett kifejezések optimalizálása szükséges.
Előnye Kizárólag akkor jár költséggel, ha sikerült feljavítani a weboldal helyezéseit a meghatározott kulcsszavakra. Széles kulcsszólistával dolgozhatunk, és a munkálatok dinamikusan igazíthatóak az aktuális célokhoz, igényekhez. A költségek szabottak.
Kulcsszavak száma 5-20 db.  Nincs darabszámban korlátozva, mivel az oldal egészére kiterjed a keresőoptimalizálás.
Rugalmasság Előre meghatározott kulcsszavakra/kifejezésekre korlátozott keresőoptimalizálás. Ezek módosítása a szerződés futamideje alatt nem lehetséges. Adaptív és dinamikus: leköveti a weboldal témáját és a felmerülő igényeket.
Költségek Az aktuális eredmények és a szerződéskötéskor meghatározott kulcsszavak árazásának függvénye. Fix havidíj, ami előre kalkulálható.
Együttműködés ideje Folyamatos, 1 éves együttműködés szükséges. Már 3 hónapos időszak esetén is igénybe vehető, de az ideális a legalább 6 vagy 12 hónap (a weboldal terjedelmétől függően).

 

Vissza az oldal tetejére